2009. július 14., kedd

Tata: vizek, levendulák, és kullancsok

Néhány napot Tatán töltöttünk jó társaságban. Megerősíti azt, hogy valóban érdemes hazánk még kevéssé ismert városait jobban megismerni, mert például ez is gyönyörű. Rengeteg szépség, tavak, vár, vizimalom, arborétum, angolpark, levendulák mindenfelé az útszélen. További látnivalók: http://www.tata.hu/turizmus . Az enyhén túlzsúfolt kollázs, egy kattintással nagyobban is látható.
Benedek "horgászhatott" a zsebpecájával, sokat sétáltunk, játszottak, grilleztünk, beszélgettünk, és még arra is jutott idő, hogy a felnőttek társasozzanak. Labdáztunk a gyerekekkel, kuckóztak, sétáltunk, vakondtúrásokba vöröshagymákat ültettek az apró gyerekkezek. A két apa látott gyönyörű szivárványt, amilyet még soha. Reggel körülfutották a tavat, és közben az előző napi esőcseppek az enyhe szellő hatására hullottak alá, ez állítólag nagyon szép volt és mellesleg jóleső, hűsítő élmény is, a kora reggeli nap már erősen sütött, és a futók örültek a víznek.
Benedek azt mondta, ez élete legjobb kirándulása :), remélem sok ilyet hallunk még tőle.
Egyetlen szépséghibája volt a dolognak, pedig már készültem ajánlani pl. a szüleimnek ezt a helyet. Az első két nap, a barátaink két gyermekében találtunk 1-1 kullancsot. Másnap, míg mindenki aludt, a barátnőmmel az én kis Ábelemmel sétára indultunk, hogy ő is elaludjon. A közeli kis erdőbe mentünk, ahová terveztünk délutánra mindenkivel együtt ey nagyobb kirándulást. Rövid séta volt, majd visszatértünk a kertbe, immár mindenki aludt, a babakocsiban Ábel is. Mi ketten a kerti pléden beszélgettünk. Majd megláttam rajt a egy mászó kullancsot, majd ő is rajtam. Rendben, Csakhogy! innentől kezdve folyamatosan ez ment, egyre sűrűbben, nem túlzok, akkor rövid időn belül, kb. 20-30 kullancsot fedeztünk föl! A legtöbbet magunkon, még mászva, de volt a babakocsin, a kávésbögrén és Ábelen is! Egyre szörnyűbben éreztük magunkat, a pszihés hatása nagyon rossz volt, viszketett minden, és minden mozgó apró dologra, minden sötét pöttyre kullancsot hittünk. Nehéz volt elfeledkezni róla. Ruhát cseréltünk. Arra jutottunk, hogy valószinű, hogy a kis erdőből hoztuk, nem a kert a hibás. Azért a füvet lenyírtuk.
Másnap további min. 10 kullancsot találtunk. Barátnőm, akik gyakran töltenek időt ugyanebben a házban SOHA eddig ilyet nem tapasztalt, nem érti, én sem, hogy hogyan szaporodhattak így el.

Mindennapok:
Eszter lát egy régi hvg címlapot, amin egy politikus a győzelem jelét mutatja a kezével: E: Szerintem azt mutatja a néni, hogy hány éves.
Benedek ma papírt és grafitceruzát hozott a játszótérre, a terve az volt, hogy kavicsokat fog "tanulmányozni" és rajzolni. Az egyik után így nyilatkozott: olyan volt mint egy minibálna szilája.
Mostanság, étlapokat, tökházikókat, tengeralatjárókat rajzol. Ja, és kullancsokat.
Ábellel egyre jobban lehet társalogni, megbeszélni. Élvezem velük a mindennapokat, persze nehéz is, rend például sosincs, nem sikerül, mire valahol összepakolok, ők közben máshol szét. Szorongva is, még várva is várom a szeptembert, amikor is nagy fordulatot vesz elvileg a mindennapi életünk. Még most sem tudom, hogy jól teszem e. Nem vagyok elég elszánt, lehet, hogy Ábi első-második sírásánál elszáll a "bátorságom". Nagyon jó korszak kezdődik épp vele, imádom ezt a másfél és három közötti időt. Ha sírni fog, vagy szenvedni a bölcsiben, hááát. Na jó, nem is gondolok erre, megfogadtam már, az eddigi életút egyik fordulatánál, hogy többet, nem megyek a problémák elé, akkor foglalkozom velük, ha vannak, ez még nincs. Jól megbeszéltem magammal.

Kullancshoz egy tipp, amit még soha sehol nem olvastam! Érdemes világos ruhát húzni, azon sokkal könnyebb felfedezni a kullancsot! Azon a kullancsos délutánon én világos szoknyában, és sötét trikóban voltam, a sötét trikóval nehéz dolgunk volt, míg a világoson elég könnyű volt észrevenni.

4 megjegyzés:

Magdalena írta...

Tetszik a montázs. Hogy csinálsz ilyet?
Tata klassz hely, tavaly mi is voltunk ott. Jó kis kirándulásnak tűnik, kár hogy a kullancsok belerondítottak. Én is tartok tőlük, mert annyi bajt okozhatnak.

Csilla írta...

Jajjj! Most szombaton indulunk mi is Magyarországra, nem nyugtattál meg! Bár az enyémek már nagyobbak, talán nem szedhetnek össze annyit, de ha az unokatesókkal betervezett bicikliturára gondolok, akkor egy kicsit már mos félek.

Reggel olvastam a kullancsokkal kapcsolatban ezt a cikket:

http://tudatosvasarlo.hu/cikkek/1333

Találtam a cikkben pár fontos és megnyugtató információt és kullancstérképet is.

Én a kutyit is féltem, mert hát ő bizony mindenbe belebújik mint egy kisgyerek.

Még oltást sem tudok beadatni nekik, mert Belgiumban nem lehet kapni, mert azt mondják, hogy bár itt vannak kullancsok, de nem fertőzöttek.

A fiacskáddal kapcsolatban pedig nagyon gyerekpárti vagyok, de nem vagyunk egyformák, biztos, hogy jól fogsz dönteni! Amiben a lelkednek békessége van, olyat tegyél, az legyen a döntésed, ne hallgass senkire! És meglátod, ugy lesz a jó! És ne edd magad előre (na, bagoly mondja verébnek, hogy nagyfejű:)))

További jó pihenést, nyaralást!

erika.vari@gmail.com írta...

Magdalena: A picasával, eléggé rákattantam, nagyon teszik, hogy majdnem elrontott képeket helyre lehet hozni, levágni a nem tetszó részt, a túl sötétet kivilágosítani, és pl. kollázst készíteni, nagyon tetszik: http://picasa.google.com/

Csilla:A legtöbb kullancsot nem is a kicsi gyerekek szedték össze, hanem mi! Az a néhány perc alatt, míg beszaladtunk az erdőbe. Skóciában és Erdélyben sem jellemző a fertőzött kullancs, sajnos itt igen, hogy ennek mi lehet az oka nem tudom. Érdemes elolvasni hogy milyen óvintézkedéseket érdemes tenni, illetve utána mire kell figyelni. Nem tudom merre fognak kirándulni a gyerekek, de érdemes sűrűn átnézni magukat.

erika.vari@gmail.com írta...

Csilla: Köszönöm ezt a linket!! Nagyon hasznos, kár hogy nem találkoztam vele hamarabb!! Gyanus volt nekem a dolog, nehéz a lobbit szétválasztani a valóságtól egy laikusnak. Rossz érzésem volt az oltással kapcsolatban.