2010. március 25., csütörtök

Bambusz


Néhány nappal ezelőtt Benedek sóhajtozva járkál a lakásban, ilyeneket mondott hogy ajjaj, és hogy ajjaj. Kérdeztem mi a baj: "Az a baj, hogy nincs egy társam az oviban aki úgy szeretné a természetet, mint én. Mindenki harcolni szeret, én szeretem egyedül a természetet."

(Vigasztaltam, vannak még más gyerekek is, akik úgy szeretik, és hogy a harcos barátok biztosan szivesen hallgatják az érdekességeket a természet világából.)


Ízelítő Benedek természetimádatából, mely ma a felnőtteket (engem és barátnőmet) is megszégyenítette..:


Szép tavaszi nap remeknek ígérkezett, hogy egy geoláda azaz kincskeresés ürügyén sétáljunk egy kellemeset a gyerekekkel a közeli parkban. A geoládáról sajnos utólag kiderült, hogy csak virtuális geoláda vagy geopont volt azaz kincset nem találtunk. Azonban hiába van közel, az úton oda és vissza lassan haladtunk, minden bogárnál, növénynél megálltunk a gyerekekkel, és sok kis játszótér is utunkba akadt.


Egy helyen Benedek örömmel szaladt felénk, hogy mit talált, egy mogyorót, amin egy picike kis lyuk volt. Mire Benedek, az a gyanum, hogy egy bogár ezen a kis lyukon keresztül rakta be a petéit a mogyoróba. Majd a természetazonosítós kis könyvéből hamarosan ki is kereste nekünk a mogyoróormányost.


Benedek hívott minket, hogy talált egy olyan növényt, amit a pandák esznek, azaz bamuszt. Mosolyogtunk a naív gyermeken, elmagyaráztuk, hogy az lehetetlen, ez valami más. Visszament, vizsgálta, kérte hogy menjünk tapintsuk meg a szárát, levelét, mert nagyon érdekes. Gondoltam is, hogy lefényképezem és megkérdezek majd egy szakértő barátunkat, ám micsoda véletlen, épp megláttam őket az út túloldalán. Odamentem, elmondtam, hogy Benedek felfedezett egy érdekes növényt, nem tudjuk mi az, megnézné e. Mire ő, de nem arra a bambuszra gondolsz ugye? Arrébb valami?

Nincsenek megjegyzések: