2015. február 15., vasárnap

Feltalálók és napsütés

Kérdeztem a gyerekeket, ha visszamennénk az időben, mi lenne az, amit ők találnának fel, amivel ők mozdítanák előre az emberiség fejlődését. Benedek azt mondta, ő lenne, aki feltalálja a horgászbotot, a horgászatot, Eszter a ruhákat a textileket. Ábel pedig a napelemmel működő autókat, hogy ne szennyezzék a levegőt.

Olyan csodálatos napsütés volt ma, hogy leírni nem tudom. Amit én ma csodáltam a parkban, arról egy fényképet sem készítettem. Sok ember sétált, babakocsit tologatott, kutyát sétáltatott, labdázott, csókolózott és fára mászott. De volt valami, amit ma nagyon sokan csináltak, korra, nemre való tekintet nélkül. Nagyon sok, különböző embert láttam, aki ülve, állva, fekve, az arcát csukott szemmel a nap felé tartotta. Olyan ösztönös, egyforma mozdulattal, mosollyal a szájuk sarkában, hálával és örömmel. Májusban már mindennapos lesz, megszokjuk, de most, itt februárban, hatalmas örömet, hálát okoz, ajándéknak érzi az ember. Olyan örömet láttam mindenkin, mint nemrég a gyerekeken, amikor hópelyhekért nyújtogatták a nyelvüket az iskola előtt.

Nincsenek megjegyzések: